A motorkerékpár továbbra is hosszú listát vezet a technikai újdonságokról!
Az egyik legimpozánsabb technológiai fejlesztés, amelyek megtalálható az YZF-R1-en a hét szintű kipörgésgátló rendszer, amely párosul egy három szintű D-Mode elektronikus fojtószeleppel,de terrmészetesen a MadMax szerelmeseire is gondolva a kipörgésgátló kikapcsolható.
A motorkerékpár gerincét képviseli a könnyű, mégis merev alumínium váz, melyet gondosan megmunkált, hogy tökéletesen illeszkedjen a YZF-R1 sportos jellegéhez. Sőt, a hátsó keret lightweigt Controlled-Fill öntött magnéziumból készült,hogy hozzájáruljon az optimális tömegközpontosításhoz.
Ami a felfüggesztéseket illeti, a Yamaha YZF-R1 szinte mindenre gondoltak,elöl állítható 43mm-es fordított villa,hátul 4-állásban állítható rugó.
Yamaha YZF-R1 középpontjában egy 998cc, folyadékhűtéses, 4 ütemű DOHC 16 szelepes moto fekszik,amely egy hat sebességes váltó kapott, többtárcsás kuplung rendszerrel.
A back-to-back Superbike bajnokság 2011-ben és 2012-ben,tele van MotoGP technológiáival,YZF-R1 a legfejlettebb sportbike a bolygón. Ez azért van, mert ez a világ első sorozatgyártású motorkerékpárja egy keresztsíkú főtengelyel. Az eredmény hihetetlenül egyenletes teljesítmény-leadás és brutális nyomaték és gyorsulás. A pálya,utcára, az R1 valóban "Mindig 1."