Aprilia története

Aprilia története: Az Aprilia motorkerékpárok története közvetlenül a második világháború után kezdődött, amikor Cavaliere Alberto Beggio megalapította kerékpárgyártó üzemét Velence egyik településén, Noaléban. Alberto Beggio kedvenc autója, a Lancia Aprilia volt a névadó. 1968-ban Alberto fia, Ivano Beggio vette át az akkorra már nagyvállalattá nőtt cég vezetését. Szinte azonnal kiderült, hogy a kerékpárok nem tartoznak a fő érdeklődési körébe, ezért egy tucat munkatársával és fejlesztőmérnökeivel együtt nekiláttak az első Aprilia motorkerékpár megtervezésének. Az első mopedeket Colibrì, Daniela és Packi néven árusították. Alig több mint 30 év alatt az Aprilia egy kis motorkerékpárgyárból az olasz és európai motorkerékpár-ipar alappillérévé vált a gyártás, szervezés, technológiai kutatás, design területén. A vállalat központja Noale városában található. További öt gyárat alapítottak Olaszországban és hetet külföldön. Mára az Aprilia stabilan Európa második legnagyobb motorkerékpár és robogó gyártójává vált, és az egyetlen, aki a kétkerekűek teljes palettáját kínálja. 1985-ben az Aprilia gyártott motorblokkokat az osztrák Rotaxnak.1986-ban az Aprilia elindította az AF1 és a Tuareg szériák gyártását. 1988-ban, az első Apriliát bevitték az Egyesült Államokba. 1990-ben elindította a Pegaso 600 gyártását. Az 1990-es években robogó gyártásával is elkezdtek foglalkozni. A 2001-es év végére a legyártott 50 és 1000 ccm közötti hengerűrtartalmú robogó- és motorkerékpár mennyiség 280 000 darab volt, mely 2002-re 315 000 darabra emelkedett. A vállalatnak jelenleg 1 750 alkalmazottja van "házon belül" és további 3 500 fő a beszállítói szektorban. Forrás Wikipedia

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS